Thursday, February 07, 2008

Porr

Jag hörde ett radioprogram idag. Det gick ut på att förhöra diverse människor i en del frågor för att programlederna skulle lista ut vilken partitillhörighet de hade.

Den avgörande frågan handlade om huruvida de tillfrågade tittade på porr. En enda person sa ja. Och jag hade redan förutspått det. Det var patetiskt. Ingen av männen erkännde sig till porrtittarna, men när första kvinnan dök upp så var det givet att hon skulle vara en engagerad. Programledarna till och med jublade.

Jag är inte alls övertygad om att de gjort detsamma om en man erkänt att han var en porrare. Jag är ju en liderlig person och ständigt får man höra hur man gjort fel, men det är ju åt helvete till. Fast mest arg är jag ju på vårt land så som det är. Kvinnor uppmuntras i sin sexualitet så att de applåderas när de erkänner sin porrkonsumtion. Män däremot? Ja ni kan gissa vad som händer dem. Stening och korsfästning är ju gamla straff, men vem vet att man inte utmäter dem? Det märkligaste är att kvinnor som ser på porr ses som föregångare och tilllgångar för staten medan män bara ses som pissmyror som äter av staten. Jag tycker det finns en sån sexism i detta att jag inte orkar med det. Och för övrigt tänker jag fortsätta med min ovana att se på porr,.-

1 Comments:

Blogger giiiz said...

Feminism handlar om att allt ska vara lika för båda könen, tyvärr handlar feminism inte om det längre. Männen blir diskriminerade och så även kvinnorna men på olika områden. Jag kallar mig inte feminism, utan humanist.

..och ja, jag hittade till din kompis blogg via dig. Desto svårare är det för mig att kommentera dina inlägg då jag oftast inte är insatt i det du skriver om.

1:14 PM  

Post a Comment

<< Home