Saturday, February 16, 2008

Melodifestival

Ja ikväll var det dags igen: inför en snitslad bana lyckades Carola och Andreas Johnson gå på en mina. Helt otroligt. Jag glädjs ungefär så som en Toni glädjs när Sverige förlorar i valfri idrottsgren. Det var patetiskt. Deras låt var ändå inte superbra. VArför i hela helvete har de blivit så uppskrivna? Jag förstår det inte. Schlagerbevakaren Markus LArsson på Aftonbladet bevisade att han inget kunde om musik och skrev en stor hyllning till låtens ära. Kanske kunde det vara årtiondets schlager om man fick tro Larsson. Jag var inte så lättlurad. Jag lyssnade istället. Ganska halvkass deltävling även om den hade sina höjdare. Kebabpizza har man ju blivit sugen på . Och så. Mest för att det var kul. Däremot är jag glad att Sanna Nielsen gick vidare. Hon var överlägsen ikväll..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home