Wednesday, October 17, 2007

Tre låtar på mp3:an, ännu en gång

HEla vägen hem - Staffan Hellstrand. I mitt tycke karlns trallvänligaste låt, även om jag inte är speciellt bekant med hans alster. Bättre än irriterande lilla fågel blå iaf. Väl i klass om inte över en ung Winnerbäcks främsta verk.

Theyr'e building walls around us now - Moneybrother. Har väl nämnt på bloggen att jag börjat lyssna på moneybrother nyligen. Det här var väl den första låten jag fastnade för tror jag. Fantastiskt driv och Anders Wendins släpiga röst tar fram den här sjuttiotalskänslan som jag tycker den lever på, perfekt.

M/S Alkohol - Eldkvarn. Fan vilket flyt med mp3;an jag har ikväll då. Ett riktigt mästerverk, som nånting av Giacometti, sjunger Plura och det är inte utan att man håller med även om man inte har en blekaste jävla aning om vem Giacometti var. Det här är, i mina ögon, Eldkvarns vassaste låt post-2000. Möjligen med konkurrens av "Blues för Bodil Malmsten". Det var även låten jag ropade ut att jag ville höra på spelningen i Kristinehamn i somras till föga lycka.

1 Comments:

Anonymous Data Cabling Chico said...

Hi thanks for posting thiis

5:34 AM  

Post a Comment

<< Home