Tuesday, October 16, 2007

tre låtar på mp3:an, fenomenet fortsätter.

Song for Anna - Elin Sigvardsson. Av de låtar av Elin Sigvardsson jag har dragit på mig är detta den mest långlivade, och i mitt tycke den starkaste. Här är det mer än bara easylistening kvalitet. Här tänder det till på riktigt.

Your Song - Elton John. Lustigt. Song, song. Mp3:an väljer. En av Eltons kändaste låtar (och ja, jag har en del Elton John på mp3:an, han är underskattad), och av kärleksballaderna är det väl den starkaste eller bland de starkaste. Finns inte så mycket mer att säga.

Här kommer lyckan för hundar som oss - Håkan Hellström. Jag har flyt idag. Bara låtar jag har relation till. Detta som jag anser är kanske Håkans bästa låt har legat där på mp3:an ett tag nu. Den är inte i närheten av att flytta ut. Och vem kan glömma ett citat som: "Jag kastar stenar på solen för jag hatar den"?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home