Wednesday, April 04, 2007

400 och dagens noteringar

Se dags för en lite uppsamlande krönika. Detta är den 401:a posten på min blogg. Utan att jag märkt det skrev jag alltså 400:e blogginlägget igår. Så det firar vi!

Annars då? Jo, imorgon blir en väldigt kort arbetsdag: Jag jobbar från 14.15 till 17.48. Det blir nog den kortaste arbetsdagen jag hittills gjort i mitt liv.

Och tack och lov för det. Jag är utled just nu. Jag säger inte att jag hatar mitt jobb, för isåfall vore det väldigt lite som motiverade att jag stannade kvar där med lägre lön och lägre samhällsstatus än min utbildning förpliktar. Men den här veckan har fan inte varit rolig. Inte KUL. En helvetesvecka i miniatyr. Allt har bara varit krångel. Jag har suttit och funderat ut uppsägningsbrev med hemska formuleringar och hatiska personangrepp, men jag låter nog det vara. Det måste ju bli bättre nån gång.

Vi skiter i yrket. I det privata ska jag åka till skärgården till helgen. Arholma, än en gång. Åh, det längtar jag efter. Det lugna tempot, friden. Det känns väldigt roligt.

Hade kanske önskat att vara hemma en helg eller några dagar mest för att få vara mig själv ett tag innan jag åker bort, men sånt kan man inte styra över. För övrigt tycker jag Lost har tappat i kvalité på sistone. Det är väldigt tråkigt. Det är halvspännande, visst, men karaktärerna har ju förlorat sina konturer. Det här måste vara sista säsongen. Och vi måste få veta svaren: NU!

2 Comments:

Blogger Theo said...

Gratulerar till inlägg 400. Själv ska jag se filmen 300 ikväll, vilket inte riktigt är lika mycket men iaf får anses som godkännt. För övrigt önskar jag glad påsk och ätt ägg med måtta.

8:27 AM  
Blogger Savela said...

Jag slutade följa Lost nångång under början av andra säsongen när serien inte tagit sig en centimeter på på ett tiotal avsnitt. Det är precis som du säger: Ge oss svaren och avsluta skiten innan det blir alltför löjligt.

Och vi får hoppas på 400 inlägg till.

10:54 AM  

Post a Comment

<< Home