Wednesday, March 21, 2007

Lat, snål bekvämlighetstönt

Ja, det är jag det. Dylan spelar på Debaser den 27:e. En helt unik klubbspelning, den första av sitt slag i Sverige, och vågar jag gissa: även den sista i sitt slag? Mycket tyder på det. Alltså vore det ett historiskt tillfälle att åka dit.

Men redan för c:a en månad sedan beslöt jag att skippa Dylanspelningarna i vår. Mycket verkade krångligt. Jag skulle jobba och var tvungen att ta ledigt. Pengar kostade det, vilket även resorna skulle späda på. Det var långt borta. Jag fattade detta beslut helt på rationell bas: kostsamt, besvärligt och krångligt. Sedan kom den där unika klubbspelningen och raserade hela min argumentation. Den slog sönder kostsamt, besvärligt och krångligt i spillror.

Kvar står orden lat, snål och bekväm. Och jag kommer fortfarande inte se spelningen. Och jag skäms så jag mår illa. Och kanske ångra mig resten av mitt liv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home