Wednesday, March 07, 2007

Jävla bibliotek...

Var på Storfors bibliotek idag. Givetvis hade de inte femte delen i Colleen McCulloughs serie om Romerska republiken innan det blev romerska imperiet. Läs den om ni ska läsa nåt. Om ni är lika vanvettigt intresserade av romarriket som jag iaf. Så istället fick det bli Robert Graves "Jag Claudius" (temat är bekant?) samt Dan Browns "I cirkelns mitt". Jag har egentligen en kluven relation till Dan Brown. Hans korta kapitelstruktur är tilltalande, samtidigt väcker han hela tiden en önskan att fortsätta läsa, så man egentligen aldrig kan lägga ifrån sig boken. Men å andra sidan är han förutsägbar och vid en närmare analys så skriver han bara samma roman om och om rent dramaturgiskt. Fast det går det med.

1 Comments:

Blogger Theo said...

Kommer aldrig att riktigt gilla Dan Brown. Även om Da Vinci koden var en helt ok thriller så var det enbart på grund av folks eviga fascination för allt som har med kristendom att göra som den blev en hit, enligt mig. Hans andra böcker är alls särskilt bra.

12:15 PM  

Post a Comment

<< Home