Thursday, November 30, 2006

Rasister

Jag har en jävla massa rasister till arbetskamrater. Ständigt kommer de in på den "stora orättvisan" om hur mycket invandrare bara får av svenska staten, utan krav på motprestation, vilket de ställer i relation till hur svenskar behandlas (i synnerhet har de fått vatten på sin kvarn nu när moderaterna bestämt sig för att misshandla arbetslösa). Jag tänker här på de som kommer som asylsökande.

Så vad är egentligen sanningen? Det känns som om mytbildningen kring det här temat är av enorma proportioner. Jag föreslår att den som vet meddelar mig här. Jag kan aldrig tänka mig att det är så snedvridet som de påstår. Skulle vara roligt att ha svar på tal nån gång. Och nyttigt.

Samma vridning gör de vad gäller brottslighet. Bland mina arbetskamrater är det en sanning att 75% av invandrarna är brottslingar. Och att brottsligheten i Sverige består av ungefär lika stor andel invandrarbrott. Och att polisen agerar 75% mer släpphänt när det gäller invandrare. Rätt tragiskt egentligen. Mänskliga hjärnor. Som används till att komma fram till simplifierade slutsatser. Mitt stora problem? Inte att jag inte använder min hjärna, utan att jag är dålig på att använda min mun.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home