Sunday, November 12, 2006

Kass bloggare+besök

Jag har åsidosatt mina plikter i bloggandet en tid nu. Det kommer och går. Ofta känner jag att jag inte brinner tillräckligt för något dagsaktuellt ämne nog för att skriva om det. Nåja. Till veckan blir det förhoppningsvis lite bättring iaf, iom att jag jobbar Eftermiddag.

I helgen var det besök här. Fyra pers skulle komma och sova över. Alla vänner till min M. De skulle ligga och trängas i vardagsrummet. Jag tyckte det verkade ha gått helt okej. Ovant att ha så mycket besök dock. Vattenpipan nyttjades flitigt. Lägenheten kändes som en knarkarkvart. Men det är okej.

Bortsett från det så hade vi en tävling i musikintron. En person valde något intro till någon låt på datorn och de övriga gissade. Man kan tycka att jag hade stor fördel iom att det mestadels är min musik som är på datorn, men i ärlighetens namn så var det inte så jäkla lätt. Det finns mycket musik på datorn. Och mycket som jag aldrig har lyssnat på en enda gång. Och iom att det var bildade människor som var på besök så kunde de sin historiskt relevanta musik och var minst lika kunniga som jag själv. En reflektion dock: Jag är skitbra på att höra direkt vilken artist det är, men att komma på låten tar en väldig tid. Det är märkligt är det inte? Hör ni direkt vilken låt det är, eller kommer ni bara på vilken artist det är?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home