Tuesday, October 17, 2006

Arg idag

Borgarsvinen har bestämt sig för att jag ska pröjsa massa extra i skatt för snus så att svinen på Djursholm och Danderyd ska slippa skatt på sina fastigheter. Det var ju jävligt irriterande. Varför inte cigaretter, Fredrik Reinfeldt? Varför var det snuset som var den stora boven nu helt plötsligt? Visar statistiken i ditt sjuka moderathuvud att snusare förpestar andras tillvaro mer än rökare? Visar den att snusning överhuvudtaget är farligare än rökning? Vad?!

Jag ska inte gå så långt som att önska livet ur meningsmotståndare, vilket säkert skulle få in mig på säpos lista över mest kollade bloggar,(vilket iofs vore välkommet; alla besökare är välkomna) men jag hoppas Fredrik Reinfeldt får det riktigt jävla jobbigt under sin regeringsperiod. Hoppas att inledande veckan visar sig vara en smekmånad, snarare än en mardröm som den nu utmålas till.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

läste det också... och jag har en teori: Snusandet ökar just nu, rökningen minskar. Sedan är det redan dyrt med ciggareter, medan snus är relativt billigt... Sedan har det ju kommit fram ny forskning att snus faktiskt är farligt..

Men visst... dom kunde ha behållt fastighetsskatten i stället...

9:55 AM  
Blogger Savela said...

1) Jag måste faktist säga att jag tycker att ökade skatter på fet mat och tobak är välkommet. Men visst är det kul att allt verkar gå fel för lilla Fredrik!

1:34 PM  
Blogger Toni said...

Fredrik Reinfeldt ligger i farozonen att bli en följetong här på bloggen. Det är nya grejer dag efter dag som man retar sig på. Kanske kan han därmed ta upp Markus Larssons fallna mantel som mest hatade person här på bloggen. Stay tuned.

5:21 PM  

Post a Comment

<< Home