Saturday, October 14, 2006

Det är rätt underhållande med borgerlig regering...

...trots allt! Det här kan bli fyra ganska intressanta och roliga år. Roliga som på cirkus. Fast jag inte tycker om cirkus. Och clowner. Fast jag hatar clowner. Men ni vet känslan. Nu kommer de in och kastar pajer och gör bort sig. Ungefär den känslan. Men betydligt roligare än cirkus på riktigt. Igår försökte sig Fredrik Reinfeldt på ett trollkarlsnummer också: han försökte trolla bort uppmärksamheten från skandalerna inom de egna leden genom att hitta några "mystiska band om tsunamin" som var oläsbara i ett "mystiskt skåp nånstans". Det gick ju inte så jävla bra. Men något att skratta åt iaf. Hellre skratta än gråta. Så än så länge är borgarna på fin väg.

2 Comments:

Blogger Savela said...

Jag har samma känsla. Tänkte se Simpsons igår men valde att se Nyheterna istället. Tror att vår nästa stora sitcom kan heta "Regeringen". Tänk dig Reinfeldt spelad av Peter Haber ( i sin första komiska roll sen Sunes Jul), Maud Olofsson av Ulla Skoog, Lars Leijonborg av en något oväntad Özz Nudjen och Göran Hägglund spelad av en intetsägande golvlampa.

3:18 AM  
Blogger Toni said...

castingen tycker jag håller hög nivå, redan så här på idéstadiet. Jag kan skriva manus! SVT: se hit!

12:05 PM  

Post a Comment

<< Home