Monday, October 30, 2006

Vad fan ska jag ge min far?

Julklappar. Födelsedagar. Nu börjar den där jobbiga tiden på året när man ska vara lyhörd för vad människor i ens närhet behöver/vill ha. Det är jobbigt. En sak i synnerhet tänker jag på: Min far fyller 60 i början av januari, så honom går det inte att bortse ifrån. Och han har alltid varit den svåraste att komma på nåt vettigt att ge. Karln har ju inga egentliga intressen!: Han plockar svamp. Han tittar på fotboll. Han fiskar ibland. Han löser korsord. Han löser problem. Han är min far. Behöver jag hans hjälp finns han alltid där. Det är något jag blivit bortskämd med. Hjälp att byta däck på bilen. Hjälp att bära vid flytt. Hjälp att sätta ihop en möbel. Min far har varit den praktiska hjälpen. Själv är jag ju lagd åt det teoretiska hållet, så jag är glad att jag har fått bistånd ifrån honom mellan gångerna. Annars vet man inte hur vissa projekt skulle ha slutat.

Så vad ger man en hjälpsam far utan intressen? Jag älskar min far. Men jag vete sjutton vad jag ska ge honom i 60-årspresent. Jag inser att bloggläsarna möjligen inte känner min far, men att de ändå kan delta i situationen och därmed kunna komma med tips. Bloggen har fått en helt ny interaktiv dimension de senaste dagarna.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Japp lika jobbigt varje gång. Å du har väl inte glömt farsdag idag? Lite frustrerande att allt kommer på samma gång också, farsdag - jul - födelsedag. Gäller att ha en stor nypa fantasi i denna tid...

3:21 AM  

Post a Comment

<< Home