Thursday, November 16, 2006

Oldsberg årets julvärd

Kul att folk sitter och hetsar upp sig för vad som helst. En del inlägg i debatten på Aftonbladets sida visar att folk är alldeles för upptagna av småsaker. De kan vända upp himmel och jord för att en julvärd blir vald medans de skiter fullständigt i om hundratals människor dör varje dag i Irak. Weird fucking country. Det är som jag hela tiden misstänkt. Folk i det här landet har fått det alldeles för bra. Varför annars välja fram en moderat till statsminister? Så att de arbetslösa och lidande ska få utstå rådbråkning och prygel? Sverige, alltså. Sverige. Men vadå. Jag hoppar på meningslöshetståget:

Själv tycker jag att Oldsberg är det bästa som hänt Sveriges television de senaste tjugo åren. Karln är ju trots allt det närmaste vi kommer Letterman i Sverige. En egen talkshow skulle han ha. Distans, humor, glimten i blicken. Oldsberg har fått allt för litet utrymme med att bara styra "På spåret". Fruktansvärt mycket talang kastas bort. Så för att dra mitt strå till stacken, så röstar jag definitivt FÖR Oldsberg som julvärd. Arne Weise kan gå och gömma sig någonstans. Ingvar Oldsberg is the SHIT, som min käre sambo skulle sagt. Haha.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Får nog hålla med om att det är ett väldigt bra val, även om Wiese ÄR julafton.

10:38 AM  

Post a Comment

<< Home