Sunday, November 26, 2006

Frågesport

Det tycks som om jag med mitt kassa uppdaterande och val av obskyra ämnen har distasierat de få läsare jag en gång hade här på bloggen. Det är illavarslande.

Idag tänkte jag ta upp frågesport. Det är sjukt kul med frågesport. Jag och sambon sitter med jeopardy på blip flera gånger om dagen. Otaliga gånger. Det är kul när man kan, men trist när man är helt borta. Ofta hamnar man i tidsnöd i situationer som säkert skulle kunna lösas med lite eftertanke.

Jag har alltid sett mig som väldigt allmänbildad. Jag är allmänbildad. Men hur i himmelska fridens torg har en del människor fått ihop 200 000 kronor på ett spel i Jeopardy?!! Det kan bara vara fusk.

Alla som gillar frågesport har favoritämnen. Tv-serier, politik, nutidshistoria, personer, rockmusik, film. Nånstans där har jag väl mitt specialområde. Slash of geografi och historia också. Det finns dock blinda fläckar som jag är helt lost på. Skulle det komma en fråga om blommor eller tyger så skulle jag ringa morsan som en vän.

Kolla in www.vetgirig.nu för att prova på lite frågesport!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Provade också på vergirig.nu för ett tag sen, när jepordy inte funka. Men det var inte lika kul. Saknar dig min älskling...

6:31 AM  
Blogger Toni said...

näe, lika roligt är det ju inte. Man måste köra utmaningen tror jag det heter och spela mot nån på msn. Då är det desto kuligare.

5:26 PM  

Post a Comment

<< Home