Thursday, July 13, 2006

Semester!

Jag har äntligen semester! Gud vad skönt det ska bli. Det är mitt livs första fulla semester, så det känns nästan som att ta studenten igen. Bara vara hemma och lata sig de första dagarna. Om man nu ska kalla det lata sig. Hade tänkt skriva klart min Street-Legal-analys till slut. Och tro mig, orsaken att det dröjt har inte berott på lathet, åtminstone inte de sista dagarna, den sista veckan. Jag har varit fullt sysselsatt på min fritid att härleda "Changing of the Guards". Och nu när jag slutligen sitter här med svaren känns triumfen stor. : )

Imorgon är det Rome på tv. Såg de första avsnitten och blev mycket imponerad. Det där kan vara värt att följa. Briljant skådespeleri och trovärdighet i miljöer och så vidare. Jag har varit fascinerad av romartiden ända sedan jag såg Jag, Claudius på SVT för en herrans många år sedan. Undrar om serien kommer att gå in på de galna kejsarna Caligula och Nero? Ska bli kul att följa.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home