Thursday, June 29, 2006

Changing of the Guards

Häromdagen läste jag klart Dan Browns "Änglar och demoner" som var en spännande, om än ganska överfantastisk historia. Ni vet, samma författare som "Da Vinci-koden". Den har jag inte läst, men jag har hört av min mor att de är rätt lika. Massa klurigheter till ledtrådar och så.

Jag känner mig faktiskt lite som huvudrollskaraktären Robert Langdon när jag sitter och försöker analysera "Changing of the Guards" av Bob Dylan. Det är ett virrvarr av ledtrådar. Jag vet inte allt, jag kan inte allt, även om det verkar så ibland ; ). Så jag får irra runt och söka information. Och irrar runt gör jag: "Jeanne D'Arc. Hundraåriga kriget. Olika banér som användes i de medeltida krigen. Tarotkort. Magi. Sagan om Rapunzel. Bröderna Grimm. Vaktbytesmytologi. Martyrer. Midsommarafton. Födelsedagar på midsommarafton. Romerska gudar. Romersk mytologi. Jesus uppståndelse på den tredje dagen." Knyt ihop den säcken, någon?

Ja, lite sånt där. Man lär sig mycket onödigt på samma gång. Jag är övertygad om att det är resan som är själva målet. Dylan är en gåva till mänskligheten. Insup honom!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home