Wednesday, June 14, 2006

VM-låtar

Inför varje stort mästerskap, eller iaf fotbolls-mästerskap dyker det upp VM-låtar som ska sporra våra svenska superswedes. Det är en kategori artister det handlar om: du har E-type, MArkoolio och Tomas Ledin i första ledet, vilket säger en del om hur bra det kan bli. Men jag har hört årets bidrag och tyckte de motsvarade bilden på ett mer realistiskt sätt.

Vi hade dels den här låten som gick så här: "Ingen ramlar omkull så lätt som han, Zlatan, Zlatan. Ingen bommar mål så mycket som han, Zlatan, Zlatan." Den tyckte jag var helt okej faktiskt.

Men även Tomas Ledin hade fått lite förstånd och försökte få in mer diskbänksrealism i sitt vanligtvis pedofilromantiska skrivande: "Det är på gång, vi är skärrade, vi är rädda!" sjöng Ledin och man förstod att det var hela det svenska landslaget han talade för.

Pretty good stuff.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ibland är du så elak, så elak! Åååhhhh... jag bara hoppas att sverige vinner hela skiten för att reta dig.....

9:09 AM  
Blogger Toni said...

Tja, det funkar för mig. Då är jag sexhundra riksdaler rikare. Och varje spänn ska jag investera i att storma kungahuset. Man får säkert en schysst giljotin för sexhundra kronor.

6:06 PM  

Post a Comment

<< Home