Sunday, June 25, 2006

Muhahahaha...

Jo men visst. Här sitter jag och myser med lite olika svenska dagstidningssidor uppe. Man kan inte annat än att gotta i sig riktigt ordentligt. När svenska journalister gräver ner sig efter en förlust, då gräver de jävlar mig ner sig... Expressens Mats Olsson skriver bl.a:

"De första femton minuterna är den värsta utspelning jag sett av ett svenskt landslag på den här nivån.
Jürgen Klinsmann har länge predikat sin fotbollsfilosofi för det tyska landslaget. Han har slagit fast tre punkter om hur fotbollen ska se ut:
  • Snabb.
  • Aggressiv.
  • Anfallsinriktad.
  • Sverige fick den filosofin körd rätt upp där solen aldrig skiner och vi hämtade oss aldrig från den suveräna och fantastiskt ystra tyska öppningen av matchen." Muhahaha...

  • Det kvittar var man tittar, omdömena är lika hårda och fördömande. Fördömande är ordet. Jag kan inte låta bli att hånle. Stackars jävla svenskar. Så synd det är om er. Nu är VM slut. blaha blaha. Det är det inte alls. Er trångsynta världsbild är vad som är på väg att ta slut. VM däremot, det fortsätter i lika frisk takt som tidigare.

    Den ende som får min respekt i den svenska sportjournalistkåren är faktiskt Aftonbladets Erik Niva som skriver nästan förbluffande uppriktigt och realistiskt om det hela. Förbannat bra med lite klarsynthet i denna tid av flaggvifteri och stöveltramp. Läs artikeln för sjutton och förundras över att det finns ljus i denna mörkaste medeltid.

    2 Comments:

    Anonymous Anonymous said...

    Håll dina elakheter för dig själv, eller kommentera om hur bra finland är på fotboll. Kan dom ens rulla en boll? Klarar dom ens em? Det är väl deras VÅT dröm att få komma till åttondelsfinal i ett vm.

    12:45 PM  
    Blogger Toni said...

    Hmm.. Sist jag såg var de lika bra som Sverige... Men allvarligt, klarar du inte av att plocka ut huvudpoängen i min text utan ger dig på sidospår så blir jag väldigt besviken.

    5:11 PM  

    Post a Comment

    << Home