Saturday, July 01, 2006

France!!!

Oh my god... Oh my fucking god... Det är sällan jag blir så här tagen av något... Frankrike -Brasilien var precis så bra som jag hade kunnat hoppas. Frankrike var precis så bra som jag hade vågat drömma. Zidane var tamejfan bättre än jag hade kunnat minnas.

Det här var en fotbollslektion. Slutresultatet 1-0 var snarare i underkant. Zidane strålade av spelglädje. Ronaldinho försvann i matchen helt och hållet. Världens bäste? Det var han i Frankrike det. Suveräna finter, suveräna beslut, hela tiden på väg. Några bollkontakter som var så klockrena att man stod och jublade i tv-soffan. Helt enkelt en ren skönhet att skåda. Ballet på gräs. Äntligen visade han upp tekniken som han gått och gömt på i några matcher. Och alla som såg håller väl med: Zidane är världens bästa genom tiderna.

Nu får jag glädjas av att se honom två matcher till i VM oavsett hur det går, och det känns förträffligt. Om än lite sorgligt. Vem ska axla DEN manteln när VM är slut? Hela spelet kan avskaffas, känns det som.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home