Friday, July 07, 2006

Sommaren är här!

Och det är varmt så det är nästan plågsamt. Fast sånt törs man inte säga, för så kommer regnet och varar säkert hela semestern.

Nåja, det har glatt mig att svenska dagstidningar äntligen har erkänt sig besegrade av mig. Jag sade att Zidane var bäst, och nu verkar de ha fattat att jag hade rätt. De bugar ödmjukt och slickar mina fötter, sportjournalisterna, samtidigt som jag skriver detta. Mats Olsson har höger stortå och Simon Bank vänster lilltå. Om ni undrade.

På sommaren ska man ligga och slappa, helst i en hammock. Problemet är att det gärna dyker upp flugor och bromsar. Det värsta med flugor är inte hur de surrar, utan snarare att de sätter sig på en tå när man ligger och halvslumrar. Det är fruktansvärt enerverande. Sedan när man reagerar sticker de, och då blir surret snarare en förvarning, ett hot, om att den kommer sätta sig ner igen med sina kittliga fötter och spatsera runt på ens tå medan man försöker få lugn och ro.

So long, suckers!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home