Sunday, April 09, 2006

ny bil + håkanhyllningar

Det slog mig att jag inte nämnt på bloggen att jag köpt en ny bil! Förra helgen, faktiskt. En Peugeot. För alla intresserade. För det är ni väl? Årsmodell 1991. Har tyvärr ingen bild, annars skulle jag sätta ut den. Nu kan jag pendla till jobbet när jag flyttar i månadsskiftet.

Sitter för övrigt och lyssnar på H. Hellströms fina "Det är så jag säger det", den låten är nog min favorit på hela den utmärkta skivan. Sättet som Hellström balanserandes på vansinnets rand, ömsom bräckligt ömsom ylande ömsom falsksjungande får fram raderna är nog fan det häftigaste i sånginsatsväg som jag hört någon svensk artist göra. LOL. Man vet i förväg inte alls hur han ska få ihop nästa rad - och det mina vänner - det är intressant. Påminner väl inte så lite om Dylan i sin frasering som kan se ut nästan hur som helst - det finns helt enkelt inte några regler som man inte kan bryta mot. Det är fan stort. Triviala rader som "Du är det finaste jag vet, när allt annat är falskt och fel" förvandlas till mästerstycken i rätt mun. Och ljudbilden, jag tror det är den som får mig att smälta, den känns som den är överallt och allt hänger ihop i ett fint Håkan Hellström-universum. Varför skaffade jag mig inte den här skivan tidigare?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home