Wednesday, April 05, 2006

lite blandade intryck

Här sitter jag och lyssnar på Springsteens "The Rising" som visar sig passa förvånansvärt fint. Lättlyssnat album. Jag vet inte om jag är övertygad om att det är bra. Svårt att få någon sån koppling vid första lyssningar, men lättlyssnat är det. Melodiöst och fint. Lite samma känsla som jag fick av The River. Jag börjar väl haja varför folk är så för Springsteen, kanske.
*
Jag har kännt att jag varit lite för snäll på sista tiden. Jag har inte skrivit ett elakt ord i bloggen, inte sågat någonting... Det kändes skönt idag när det ringde en person idag som undrade vad jag hade för priser på smörgåstårtor, så jag lite sarkastiskt kunde undra: "Vart tror du egentligen att du har kommit nånstans?". (hela grejen med den felringningen är att folk alltid ringer fel när de ska till konsum, av någon anledning som jag inte begriper ringer de mig istället.)
*
Förkyld och irritabel. Så skulle man väl kunna beskriva mig i ett nötskal just nu. Jag har en blåsa i munnen som är så stor att den har en egen mandatplats i riksdagen.
*
Skellefteå och Malmö gick upp i Elitserien! Jag unnar Skellefteå det. De har kämpat många fina år. Det måste vara unikt att båda lagen som går ner i kvalserien från Elitserien åker ur. Nu ser vi fram emot semifinal 7. Håller på Färjestad... och Frölunda.
*
My name is Earl är sjukt kul i vissa stunder. Jag älskar verkligen att man slipper höra pålagda studiopubliksskratt (som egentligen inte är studiopublik utan bara skratt-på-burk i de värsta syndarserierna). Det finns scener som är sjukt kul, som när Earls bror Randy klipper Earls tånaglar när han ligger och sover. Hur kommer man på nåt sånt? Sen är det faktiskt en tänkvärd och filosofisk serie också. Bra inköp av trean.
*
Chefen som jag nämnde i nåt blogginlägg för en vecka sen eller så - han som jag inte trodde skulle bli långvarig för att han verkade vara mer för ett modernt ledarskap - han ska sluta nu. Haha. Jag och Saida. Det är vi som ser.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Men snälla, Springsteen är GUD! Alltså... Att du inte gillar honom.. strange. The Rising är ett av hans finaste album, samma gäller The River, Men Borb To Run är nog det bästa... om det ens går att utse det bäst.. hmm... I alla fall, du borde lyssna mer på Springsteen...

Må ABSOLUT bäst

12:40 AM  
Blogger Toni said...

förstår inte riktigt det här inlägget... Jag sågade väl inte Springsteen här, eller gjorde jag? Nej... Tvärtom sa jag ju att jag lyssnade på Springsteen och förstod varför folk diggade det. Hmm. Märkligt.

5:42 AM  

Post a Comment

<< Home