Tuesday, March 28, 2006

Arsenal - Juventus

Här något så ovanligt som ett blogginlägg om fotboll, jo det har väl förekommit något tidigare, men här om en enstaka match, Championsleague kvartsfinalen mellan Arsenal och Juventus. Jag har fan ta mig inte sett Arsenal spela så bra på tre år. Juventus maldes sakta men säkert ner och i andra halvlek var det stor klasskillnad. Juventus bara stod som saltstoder när Arsenal sågade sig igenom och spelade klapp-klappfotboll. Fabregas, Henry, Pires, Reyes och Hleb (Som jag verkligen tror på i framtiden, han har ett driv i steget och ett bra sätt att skydda bollen, påminner om Zidane om än sämre tekniskt) bara rullade runt trötta Juventus-spelare. Ibrahimovitz såg skitnödig ut och man undrade vad i helvete han gjort för att se ut som den b-landslagsspelare han är? Juventus skämde slutligen ut sig med fula kapningar som slutade med två utvisningar. Ha. Lång näsa åt Juventus. Heja Arsenal. Henry var briljant i andra halvlek. Viva le France! Sån kontroll, sån kvickhet, varje gång han tog fart såg man backarna sacka efter. Det var en riktigt fin match, i synnerhet andra halvlek. Lovar gott.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

min fråga är hu du kan kalla zlatan b-landlagsspelare. Han är en av det mest lovande fotbollsspelare i världen, och jag tror ta mig fan i sverige. Han har gjort skaer jag inte sätt någon annan svensk fotbollspelare har gjort. Och lite fotboll har jag nog sätt. Motivering?

8:48 AM  

Post a Comment

<< Home