Sunday, April 02, 2006

Håkan Hellström äger.

Jag är faktiskt förälskad i Håkan Hellströms "Det är så jag säger det". Fan vilken bra skiva alltså... Jag var skeptisk till en början innan jag började lyssna på H.H igen. Jag gillade ju "Känn ingen sorg för mig Göteborg", riktigt mycket också. Det var en skiva jag köpte till min syster på någon födelsedag för några år sedan. Passade på att lyssna på den innan jag skulle ge bort den. Sen blev det mer och mer. Men när det blev dags att ge bort skivan var det separationsångest, så bra tyckte jag om det.

Av någon anledning lät jag Håkan ligga i en malpåse i många år efter det, men några låtar från de senare skivorna drog in mig och nu är jag i hyllningskören. Jag har nu fastnat för denna (andra?) skiva av honom. Varenda låt är ju en pärla! "Mississippi kan vänta", "Aprilhimlen", "Här kommer lyckan", sköna "Mitt gullbergs kaj", "Förhoppningar och regnbågar.... Ja till och med "Den fulaste flickan i världen" som Håkan skamlöst snott från en obskyr Dylanlåt från Down in the Groove låter bra. Sveriges främste just nu...? Ja, jag vete tusan om han inte på originalitet passerar Winnerbäck i min bok...

2 Comments:

Blogger Savela said...

Jag faller in i hyllningskören jag med. Håkan, Håkan! Har du hört hans viscover EP?

12:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Alltså, jag avr också skeptisk innan jag började lyssna på honom, men han skriver ju sjukt bra texter.. Hans låtar ska vara som de är, det gör liksom inget att han känns out of tune ibland, för det är ju det som gör musiken... Håkan H ÄR bra.

Må ABSOLUT bäst

12:35 AM  

Post a Comment

<< Home