Friday, April 07, 2006

Filmfredag + dagens musik

Jag såg precis klart Cube Zero som alltså är den tredje filmen i serien om människor som placeras i en kub med massa grymma fällor. Och de får försöka lista ut att ta sig ut ur kuben. Alltså jag fattar ibland inte hur jag resonerar... jag tyckte ju inte ens tvåan var bra, så vad hade jag förväntat mig? Egentligen tror jag det handlar om att jag vill se om första filmen utan att veta hur det ska gå. Fast jag vet ju hur det ska gå. Här hade de placerat ut en sidohandling som utspelade sig i kontrollrummet för kuben. Det funkade inte annat än som sömnpiller. Dumma mig. Trea av tio på sin höjd! : (

Desto gladare blev jag när jag slog på Velvet Underground and Nico. Utser härmed "Venus in furs" till dagens låt. Sjukt bra. Vad sjutton är det för instrument de misshandlar så roligt? Resultatet är hur man än vrider och vänder på det bländande. Överlag låter gamla Velvet-skivan väldigt Dylan-inspirerad, om man säger Dylan i mitten av sextiotalet. Samma typ av experimentlusta anas här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home