Thursday, November 01, 2007

Spiderman 3

...såg vi härom helgen och till min stora besvikelse levde den inte upp till föregångarna. Visst, den var helt okej, därom skall intet sägas. Men den kvarvarande känslan är ändå besvikelse. Kanske var det där nånstans mellan Tobey Maguires halvkassa skådespel när han blev dumpad och filmens alltigenom röriga intrig som de första orosmolnen bildades. Men orsaken att jag sitter här med fadd smak i munnen måste ändå tillskrivas Topher Grace.

Skådisnamnet kanske inte får er minnas. Låt oss hellre säga Eric Foreman. Killen från That 70-s show. Huvudpersonen där. Jag gillade den serien. Tyckte verkligen om Eric Foreman. Men fan alltså: Spiderman 3 förstör han kapitalt. Hans närvaro sabbar hela filmen. Någonting går förlorat. Hans blonderade frisyr gör inte dagen ljusare precis. Och noll trovärdighet. Ska man vara med som skurk i en superhjältefilm måste man ha trovärdighet. Topher Grace äger inget av det. Tyvärr. Fel kille på fel plats vid fel tidpunkt kan man säga. Topher Grace får söka ny karriär inom filmmediet, kanske hittar man en bra roll för honom, vem vet.

1 Comments:

Blogger Savela said...

Jag har inte sett Spiderman 3, men jag tycker mig ha sett både en och annan bra rollprestation av Topher Grace på vita duken. Hans största prestation än så länge är som en knarkande collagebrat i Steven Soderberghs fantastiska "Traffic". Men jag kan förstå svårigheterna med honom som skurk i en superhjältefilm...

2:35 AM  

Post a Comment

<< Home