Monday, October 29, 2007

Tre låtar på mp3:an, 29 novemberversionen

I threw it all away - Bob Dylan. Äntligen lite Dylan på mp3:an. Jodå jag har massor, alternerar mellan ett gäng skivor och plockar in lite låtar här och där. Modern Times-låtarna har rullat ett tag, likaså Love & Theft. Nyligen kom jag mig för att lägga över lite Nashville Skyline och det kan ju aldrig slå fel. Denna låt tycker jag är skivans pärla, en fantastisk melodiös Dylan. En Dylan med sammetsröst, så som man inte har hört honom före eller sen dess.

The Hitter - Bruce Springsteen. Från förrförra skivan Devils and Dust hittar vi denna låt. Har knappt lyssnat på den skivan så jag har inte jättemycket relation till den. Den låter lite som Springsteens andra folkalbum från senare år: "The ghost of Tom Joad".

Hurt - Christina Aguilera. Av någon anledning har jag snöat in mig på den här låten. Den får mitt hjärta att skära. Videon till låten är en jag minns särskilt väl. Christina Aguileras röst sätter känslan stensäkert. Briljant.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home