Tuesday, April 17, 2007

Dagens musik:

Utan att ha nån chans i helvetet att få komma in på min topp-25 lista över de viktigaste artisterna i pop-rock-Sverige, så vill jag ändå lyfta fram Atomic Swing. De hade sin lilla flört med den svenska publiken nånstans mitten av 90-talet. De tog den väl inte direkt, vågar man påstå, men jag tycker de hade chansen att bli större än de blev.

Låten som snurrar på mp3:an är Stone me into the groove, som jag finner förvånansvärt ösig. Har inte åldrats nämnvärt. Riktigt bra ös. Nog borde detta ha blivit mer än vad det blev? Har rätt dålig koll på vad det blev av Atomic Swing, men jag gissar att de la av. Såg dem rätt nyligen spela på svensk tv (Vill minnas att det var Folktoppen) med dåvarande kulturminister Leif Pagrotsky på marackas. Kul grej, oh yes.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det stämmer, dom la av. Och gjorde comback, på bland annat folktoppen och tv4:a.

12:57 AM  

Post a Comment

<< Home