Thursday, February 22, 2007

Plats nummer 22...

22. The Cardigans

Här är ytterligare en placering jag knappt har någon relation till. Klart man har lyssnat på The Cardigans, om än i skval på radion. Den enda relationen jag har att det var en Cardiganslåt som jag och min gamla och bästa vän Hannes hade som bakgrundmusik till kortfilmen vi skickade in till Film i Värmland. Året kan ha varit 1996? Filmens namn tycks jag ha glömt. Nåt med Röd. Hm. Får ringa och höra tror jag.

The Cardigans har gjort sig populära utomlands, inte minst antar jag för sin lysande symbios som existerat mellan instrumenten och Nina Perssons onekligen vackra stämma. The Cardigans står därmed för en av de bästa och mest hjärtvärmande exporter Sverige stått för, till skillnad för diskkrängare som Roxette eller Ace of Base. Därmed förtjänar de en plats på listan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home