Tuesday, January 09, 2007

Musikrelaterat nytt

Jahapp, så splittras Kent då. Eller rättare sagt: Harri Mänty hoppar av. Min älskling var chockad skrev hon i ett sms. Jag är inte lika chockad, dels för att jag inte har någon egentlig relation till Kent, dels för vetskapen att band som får långa karriärer sällan klarar sig med sin originaluppsättning hela vägen. Det är nästan som en naturlag. Förr eller senare drar några eller någon åt olika håll. Det blir ohållbart. Två möjligheter finns: att splittras helt, lägga ned verksamheten och satsa på solokarriärer (Beatles-modellen) eller att en enstaka person försvinner och eventuellt ersätts(Rolling Stones-modellen). Återstår att se om det är varaktigt och om Kent får någon ny medlem. Känns tveksamt.

Och jag läser på text-tv att Morrissey vill ställa upp i melodifestivalen. Jag börjar verkligen begripa mig på honom nu. Hur han resonerar. Och man kan inte annat än beundra någon som är så full i fan att han har gjort det till en grej att försöka djävlas med sina fans. Det är en konstart. Dylan är en mästare, men Morrissey har kanske ännu mer förfinade metoder. Först uppträdande i Bingolotto, sen de enda två spelningarna i Sverige i Karlstad. Sedan Melodifestivalen. Men va fan, England har sin bästa chans att vinna med honom, så de ska nog tacka ja. Hehe. Kul kille.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home