Saturday, November 12, 2005

Rapport från en rättshaverist.

Så har dagen gått. Jag har konkluderat att det är nog jag som felat i Dylanfallet. Jag har nog ingen rätt till översättning utan tillåtelse. Har någon en annorlunda uppfattning, meddela mig. Jag har dessutom kört bil som varken är skattad, försäkrad eller tillåten att köra enligt bilbesiktningen. Jag har kört den i ett tillstånd som jag själv upplevde som tveksamt "környkter". Jag har laddat ner låtar med hjälp av dc++, utan att artisterna gjorde någon vinning på det. Ja... det var väl allt för denna dagen. Rapportera in till Gestapo nu som en snäll pojke/flicka.

Apråpå Dylanöversättningen. Jag har kommit fram som sagt att jag gjort fel. Jag har samtidigt kommit fram till att jag inte tänker göra något åt det. För det är som när kristna människor någon gång velat översätta Bibeln. För att göra detta måste de ju fråga gud om lov. Och det har de inte gjort: för de vet att han inte kommer svara.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home