Wednesday, October 26, 2005

Framletade anteckningar

Det slog mig idag hur mycket jag hatar David Hasselhoff. Ja ni vet, Bimbo-Mitch från Baywatch. Jag har uthärdat en femtioelfte "I've been looking for Freedom" och nu har bägaren spilt över. Vem vill spela en sån jävla heja kapitalismen låt, ja förutom kommersiell radio, då, vem?! Nån på radiostationen har en kula innestående från mig. Men det är ju inte bara den låten...

Läste någonstans att Hasselhoff tyckte till om hur han med Baywatch varit med om att besegra kommunismen. Hallå? Besegra kommunismen... sicken jävla dåre. Det enda de lyckades med var att sprida vidriga människofientliga utseendeideal runt världen. Kommunismen som idé besegras inte med ett uselt tv-program. Idéer dör inte. Statssystem går under jovisst, men idéer dör aldrig. Nu kanske jag låter aningen kommunistisk, men det epitetet vägrar jag ta på mig. Man ska lära av Dylan och aldrig låta någon bestämma vem man är. Dessutom tror jag inte på politik längre.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home