Wednesday, October 26, 2005

msn suger

nån som sett de där gubbarna? De där gubbarna som dyker upp på somligas msn när de skriver? Det är inte kul. Det är inte gulligt eller häftigt heller. Det är bara vedervärdigt. Jag talar inte om smileys nu. Jag talar om såna där figurer eller bilder som dyker upp i texten, automatiskt, när man skriver ett speciellt ord. Jag vill veta vilken msn version dessa uppdagar sig på, för den kommer jag aldrig att skaffa. Jag borde låta döda den i msn:s ledning som kom på den idén. Mental note: "Hire to kill".

Varför hatar ni det skrivna ordet? Varför måste ni göra rebusar av det? All kommunikation som uttryckts i skriftform har ni förvandlat till ett skämt. Ni vanhelgar ORDET! Måtte det komma nån slags vedergällning mot en sån styggelse till idé.

1 Comments:

Blogger Savela said...

Vet du hur många gånger jag tänkt samma tanke? När jag skriver på msn så vill jag bara se text, text, text, inga jävla symboler. Jag hatar vangliga smileys också. Är folk så jävla dåliga att uttrycka sig att de inte kan framföra vad de menar utan att klämma in en gubbe som visar att de är glada, ledsna eller flörtiga? Argh, jag känner mig som en gammal gubbe...

12:35 AM  

Post a Comment

<< Home