Thursday, October 27, 2005

Gott och blandat. Eller tvärtom.

Jag har en liten fundering... jag har ju noterat att jag fått lite respons på det jag skriver... det är ju alltid trevligt.... dessvärre är mestadelen av den responsen av sådan kategori som rent av kan betraktas som REKLAM.... och vi vet ju inställningen till reklam här på min blogg inte sant? Reklam är ett djävulens påfund och har ingen existensrätt här. Så vänligt men bestämt. Ingen reklam tack... Och i synnerhet vill jag undvika få sånt skit på min diktavdelning.. Här sitter man och skriver hjärtat ur sig, och så har någon jävel inte ens läst utan skickar ett tips om att på hans/hennes blogg kan man läsa om hur man tecknar en försäkring. Det är deprimerande och sårande.

Sen har jag gått tillbaka till att lyssna på Dylan idag. Det bästa med Dylan är att han är ett universum. Det går inte riktigt att få för mycket av Dylan. Vart man än vänder sig är Dylan. Hittade en Dylanlåt jag inte haft någon aning om fanns idag på en bootleg... "Band of the Hand" heter den. Om nån Dylan-intresserad person läser, så kan ni ju hojta till om ni hört den.... Refrängen går snarare "It's Hell-Time, Man!". Måste säga att jag blev ganska exhalterad.... Det låter väldigt annorlunda för att vara Dylan. Men BRA! Åtminstone är min ursprungsåsikt den, det kommer säkert färgas av tiden och av att jag närmar mig texten lite.

Och nu tror jag att det är slutbloggat för några dar framöver. För nu är det slut på väntan på regn.. Älsklingen kommer imorgon och då kommer all tid gå åt "making love". : ) Over and out.

1 Comments:

Blogger Savela said...

Ey man, Band of the Hand? den lät intressant... Annars är intressant Bob-lyssning senaste singeln "Tell Ol' Bill". Lär inte göra någon besviken, åtminstone om man gillar "Love and Theft"-soundet.

8:00 AM  

Post a Comment

<< Home