Saturday, January 19, 2008

30

Vad ska man ha gjort före man blivit trettio?

Jo somliga saker tycker jag borde vara med på den listan:

* Bli färdigutbildad/få sin belästa titel. Check! Pol-Mag med statsvetenskap i botten är min utbildning.

* Ha sex med så många kvinnor man hinner med. Hade ett litet stopp i mitten, men sedan dess har jag varit ivrig. Nu på senare år har det åter stannat av lite. Halvcheck.

* Klippa sig och skaffa sig ett jobb. Klippt mej har jag inte på länge. Min samurajfrisyr är jag och den behåller jag. Däremot har jag jobbat nu för samma företag, och vad bättre är en riktig klassisk arbetarkneg, så där får jag check igen.

* Förlovat sig/gift sig. Halv poäng. Jag har varit förlovad. I över två år. Gift mig har jag aldrig, men det planerades.

* Bott ihop med någon. Dubbelcheck. Två olika kvinnor har jag bott med. Så jag vinner en poäng här.

* Bli pappa. Vad ska man skylla på? Gudarna? Jag har varit far i c:a två dagar. Därmed har jag sagt så mycket jag orkar eller kan.

* Köpa hus. Det är inte min bag. Jag ogillar hus. Jag gillar lägenheter...

*Vara otrogen/skilja sig. Har varit otrogen, men iom att jag aldrig gift mig har jag heller aldrig skiljt mig. Inte min grej.

*Rest runt. Här är jag dålig. Rom är ett undantag. Annars har jag varit bara i Norden. Det är underbetyg.

Så här sett ser mitt liv ut som en radda halvmisslyckade försök att rädda ansiktet. Kanske är det så illa. Men vi är nöjda så här långt. Kram på er.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home