Sunday, January 06, 2008

Bloggen får ett nytt år

Nu är de stora högtiderna över, så förhoppningsvis återgår bloggen till normal aktivitet då också. Man kan bara hoppas det, jag önskar inget annat än att så vore. Det här taffligt halvhjärtade inläggstakten är inget jag finner direkt tillfredsställande, snarare tvärtom.

Jag har varit jävligt kass på att uppdatera min blogg en tid, eller rättare sagt några olika tider. Det har kommit perioder då eventuella läsare helt utelämnats till att få läsa något av mig. Så kan vi egentligen inte ha det. Det är min strävan att inom en veckas tid uppdatera bloggen hädanefter. Givetvis blir det uppdateringar desto oftare i aktiva faser, men som längst mellanrum verkar en vecka rimligt. Det känns som en rimlig strävan. Varför ska jag inte sträva efter det? En vecka är lagom, dessutom faller det rätt bra med mina jobbrutiner, vilket är nyckeln för vad som antecknas här. Jobbar jag Em så är det lättare att sätta sig. Jobbar jag Fm är det svårare.

Jag tänker hålla i bloggen ett år till. Det känns inte riktigt som jag är klar med den. Dessutom har jag ju projekt som blivit sorgligt akterseglade, såsom det med regissörerna. Och Dylanbloggen ska jag ju fylla på. Vid nåt tillfälle lovade jag den nästa Dylankrönikan över "Slow Train coming" till December. Uppenbarligen måste jag gå tillbaka på mitt ord där, men jag lovar att den är färdig innan veckan är slut. Så där har ni nåt att se fram emot. Lovar att notera det här på huvudbloggen så ingen missar den godbiten. Dikter har jag inte skrivit många på sista tiden, men den fylls på sakta men säkert. Så titta in där om ni har lust. Ha ett himla bra 2008 nu, så hörs vi här på bloggen om inte annars. Glöm inte att kommentera, bara, kommentarer är bloggens livsnerv. Kram, mina vänner.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Verkar inte fungera att smsa till dig ikväll... Saknar dig min älskling... kan det bero på att du har bytt opperatör? Puss på näsan!

10:17 AM  
Blogger Toni said...

kanske

6:27 PM  
Blogger Savela said...

Jag läser din blogg, tja, nästan dagligen. Har dock blivit alldeles för dålig på att kommentera. Men fortsätt i den här stilen! Bra funderingar...

6:48 AM  

Post a Comment

<< Home