Saturday, December 01, 2007

Hallelujah!!!

Jag hade en religiös upplevelse igår av den absolut högsta ordningen. Denna Leonard Cohen-låt som jag älskar i sitt eget kast blev till ren och skär religion när den sjöngs av Amanda Jenssen i Idol. Ja, jag abdikerar fullständigt. FULLSTÄNDIGT! Det är så illa att jag satt och grät redan vid tredje repriseringen av låten. Jag har ALDRIG varit med om något lika bra scenframträdande. Någonsin. Någonstans. Så jävla bra var det. 6 plus av 5 möjliga. Sjukt. Det där kommer inte att gå att toppa. Jag saknar ord.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja hon var suveränt bra i den låten! Men är det bara jag som börjar tycka att hon är medelmåttigt, nästan dålig, när hon inte sjunger "rätt" låtar? Marie är ju inte närheten av så bra som när Amanda sjunger bra, men hon är åtminstone jämn och sjunger bra nästintill alltid.

11:14 AM  
Blogger Toni said...

jojo, förvisso... såg inte att du skrivit här, men det förtjänar ju en kommentar även det, trots att det är avgjort redan. Iaf när hon gjorde den låten kändes det som att jag blev förlåten alla mina synder.

4:39 PM  

Post a Comment

<< Home