Wednesday, November 28, 2007

Årets skiva?

Intressant ämne, men först detta: den gamla datorn jag sitter vid verkar släppa in mig hit till bloggen varannan dag ungefär. Igår felmeddelanden och sedan utslängd. Idag gick det fint på första försöket. Märkligt.

Ja, årets skiva då? Jag ska säga att jag inte direkt är någon storkonsument i cd-affären, vem är det sen internet dök upp? Hehe. Jag har bekantat mig med flera av årets skivor dock, och även om mycket kan ha undgått mitt öga så vet jag vad jag gillar och vad jag inte gillar. Och av det som varit intressant och det jag gillat så är det rätt otippat en svensk skiva som jag måste nominera till förstapriset. Eldkvarns "Svart blogg" är den skiva jag har fått störst respekt för under året som gått. Det är ett ganska skralt skivår i mitt tycke. Springsteen har släppt nytt, likaså Winnerbäck men ingen övertygade mig totalt. Sen har vi det här Allison Krauss/Robert Plant-projektet som hade sina ljusa stunder men nog inte kan kravla upp på förstaplatsen ändå, även om många säkert kommer hävda det. På det stora hela ett sämre skivår än både 2006 och 2005.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home