Tuesday, November 13, 2007

Rekord!

Äntligen kunde jag ståta med en utmaning på jobbet! Såna där dagar ger sig själva, man måste anta dem med sant hjärta eller bara bortse från dem. De flesta gör säkert det senare. Jag gör det förstnämnda. Jag antar utmaningen. Så som en elitidrottsman skulle anta OS som utmaning. I sågen låg tio ton order. Jag hade bestämt mig att klämma dessa tio ton. För att få vår bonus så ska vi producera 383 kg per timme. Jag hade nästan tio timmar på mig.

Tyvärr bristade materialet så att efter mina åtta ton på sex timmar så tog materialet slut. Jag fick övergå till annat material. Allting sket sig och jag gav upp efter åtta timmar när jag insåg att jag inte skulle ha en suck att klara detta mäktiga rekord. Istället hamnade jag på 9,3 ton eller nästan 3 gånger så mycket vi borde producera för att få bonus. Jag kikade igenom det övriga sällskapets skiftrapporter och fann att jag hade producerat betydligt mer än de tre andra gjort sammantaget. Det är beklämmande och sorgligt på ett sätt. Men rekord är det för min del. Jag tror mitt tidigare rekord var någonstans i storleksordningen 8,5 ton. Med tanke på vilken maskin jag står vid är det inget mindre än en styrkedemonstration. Jag lade skiftrapporten överst så att chefen skulle få något trevligt att läsa först på morgonen åtminstone.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home