Monday, November 12, 2007

Artister att lyssna på i veckan:

Lars Winnerbäcks skiva Daugava får några chanser till.

Kent försöker beröra mig inför konserten.

Bruce Springsteens Magic har inte sålt in sig som något märkvärdigt än men gör ett nytt försök. Tre plus max hittills.

Dylan finns givetvis där, med bidrag från Modern Times, Love & Theft, Nashville Skyline, Planet Waves och Good as I been to you.

Coldplay är ju sköna så de fick med lite nya låtar, några jag inte hört alls, några favoriter som The Scientist. (den är fan bra...)

Eva Cassidy fortsätter hänga med med några av sina bästa tolkningar.

Och samma gäller för Iris Dement.

Dixie Chicks var jag sugen på igen för första gången på några månader och la in ett gäng låtar från två-tre cd:ar. Det är en fröjd med deras harmoniska stämmor.

Fairport convention kom lite oväntat in med några låtar. Måste ju försöka bredda det hela.

Sen har jag gett mig på Allison Krauss och Robert Plants projekt som fått så storartade kritikeromdömen. Hittills tycker jag det verkar helt okej.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home