Monday, November 12, 2007

Det hade snöat... snöbollar..!

När jag skulle åka hem från jobbet ikväll möttes jag av en märklig syn. Snön hade börjat komma, men det var inget mot vad som tydligen tidigare ägt rum. På marken låg vita stora klumpar, nästan som hagel, fast modell större. De största var väl en tre centimeter i diameter, om inte större. Jag plockade upp ett, övertygad om att det handlade om hagel. Men det hade mycket låg densitet och föll samman mellan mina fingrar, ungefär som en mycket mjukt kramad snöboll. Det var snöbollar. Överallt låg dessa snöbollar. Ingen av oss förstod det hela, och som en kille uttryckte det: "Hur fan kan det bli så här?" Ja, jag kan ju säga att jag aldrig upplevt något liknande i snöväg. Har någon en förklaring på detta? Hur fan kan det bli så här?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

det låter ytterst märkligt!

9:49 AM  

Post a Comment

<< Home