Wednesday, July 11, 2007

Biloroligheter

Jag är allvarligt bekymrad för min bil sedan nån vecka. Nu har den i stort sett stått sedan två veckor. Jag har fått låna föräldrarnas bil de få gånger jag behövt göra färden mellan Kristinehamn och Storfors på sistone. Men imorgon hade jag tänkt åka hem till K-hamn och då med min egen bil. Mina föräldrar reser på semester på måndag och ska då givetvis ha sin bil. Och nästa vecka har jag förmiddagsskift och är beroende av bil. Hoppas den fungerar en vecka till.

Problemet är nåt (som för en totalt bilointresserad idiot) verkar ha att göra med insprutningen. Bilen hackar och hoppar som en kråka, har förlorat sin tomgångskörning på kall motor, bara lägger av och dör och gör av med sjukt mycket bränsle. Nåt fel med bränsleinsprutningen då? Ja det är min teori. Har funderingar på att köpa ny bil, eller rättare sagt bättre begagnad, men det är så jävla drygt att leta bilar. Jag avskyr det. Men semester måste man ju komma iväg på och bilen lär inte bli lagad innan dess. Hm...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home