Monday, June 25, 2007

Böcker, böcker böcker...

Ja, bortsett från den där boken jag nämnde häromdagen om huruvida Jesus var Julius Caesar (som jag inte vet hur jag ska få tag på) så finns det säkert annat läsvärt så länge. Jag har betat av alla för mig kända romaner om antikens Rom. Eller nästan iaf. Så jag får plöja den andra änden då. Har ju alltid varit intresserad av skräckfilm och skräcklitteratur. Dessvärre har jag avhandlat Stephen King och Dean Koontz rätt mycket. Beslöt att ge John Ajvide Lindqvist en chans, och jävlar i mig, han tog den! Mycket positiv överraskning. Läser hans "Hanteringen av odöda" och han träffar väldigt rätt med stämningen. Mycket skickligt. Svensk skräcklitteratur... Vem hade kunnat tro det? Nästan mer övernaturligt än att de döda vaknar.

Näst på tur står ändå Dean Koontz med sin "Odd Thomas". Den har jag inte läst och den såg hyfsat ny ut på biblioteket. Därefter tar jag mig an Zorro-myten med (till min stora förvåning) Isabell Allende. Vem hade trott? Nästan mer... Ja ni fattar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home