Monday, June 11, 2007

Värmechock

Dagen har varit överjävligt varm. Jag har lidit på jobbet i dag, en varm fabrik, tror det finns några passande strofer i Nationalteaterns gamla "Hanna från Arlöv" som är rätt träffande. Bortsett det revolutionära och kraven på fläktar. Vi slet på idag, i hettan från maskinerna och hettan som värmde upp det gamla verket utifrån. Duschen efteråt var det skönaste som inträffat idag. Och nu sitter jag framför datorn och det är inte märkbart svalare här i mitt rum nu. Jag svettas och det är klibbigt. Nej, någon värmeentusiast är jag inte. Jag utstår faktiskt hellre kyla på 20 minus. Men som helhetsbild tycker jag ändå den extrema variationen är rätt tilltalande. Den kan nog bara vi nordbor uppskatta. Skillnader på över 50 grader i temperatur från sommar till vintern. Rätt otroligt när man tänker eter.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Helt rätt, heltt rätt.. frågan är hur länge dessa skillnader varar och om man inte måste börja gilla läget på grund av klimatförändringar...

1:35 PM  

Post a Comment

<< Home