Monday, May 28, 2007

Tullen, den statliga stöldmyndigheten

Jag är rätt förbannad. Häromveckan beställde jag cigaretter från nätet. Cigaretterna dök inte upp och vi började ju alla undra varför det kom sig. Vi blev oroliga att posten slarvat bort något. Jag röker inte själv, så dessa cigaretter var till för mina nära och kära, men likaväl oroad var jag.

Alla frågade efter sina cigaretter för jämnan och jag befann mig i mitten och kände mig som boven i dramat. Jag mejlade min leverantör och frågade varför det dröjde. De visste inte. Försökte spåra paketet och fann att det låg kvar i Malmö. Tänkte inte så mycket på det.

Nu visar det sig dock att svenska tullen, den myndighet staten har utsett att stjäla folks egendom, har "beslagtagit" paketet. Aldrig har jag väl hört sånt vansinne. Hur kan man beslagta någons egendom som är betald och leveransklar?! Vilka tror den här Tullen att de är egentligen? Nu går jag officiellt i inbördeskrig mot de svenska myndigheterna!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home