Wednesday, May 16, 2007

Sveriges bästa låtar?

Okej, här är en ny idé jag fick på jobbet idag. Jag får ofta bra idéer till blogginlägg just där, i pauserna mellan korsordet och dagstidningen. Jo så här tänkte jag: Nu när jag har listat de svenska artister som jag ansett som viktigast så borde jag väl rimligtvis också lista de viktigaste eller bästa låtarna med dessa artister?

Tänkte presentera en låt med varje artist, så att ingen artist fick flera låtar på listan. Vem vet: det kan ju rent av bli en riktigt skön brännskiva? Och kanske skulle man satsa inte på den låt man kanske tycker är BÄST i den betydelsen av ordet, utan snarare satsa på att finna en låt som definierar artisten. Någonstans kommer det ju bli väldigt mycket vilka hitlåtar artisterna som jag inte har någon relation till, men det får vi leva med. Jag tror det här kan bli skoj, om än inte lika långdraget skoj. Ett par låtar per tillfälle borde jag klara av.

1 Comments:

Blogger Savela said...

Det låter som en intressant lista, om än övermäktig uppgift. Det skulle vara roligare med en lista på låt oss säga låtar som speglar hur det är att vara svensk!

12:13 PM  

Post a Comment

<< Home