Sunday, May 13, 2007

Dålig uppdatering+ lite nytt

Ja, jag vet, jag har varit skitdålig på att uppdatera bloggen. Även om det har funnits tid så har jag varit dålig. Efter listan har inspirationen slokat lite. Försökte sätta mig in i Dylan för att skriva en ny Dylananalys, men den där riktiga gnistan fanns inte där. Vi får se när den infinner sig. Såna här saker är väldigt svåra att tvinga fram.

Eurovisionen var ju häromkvällen, och sällan har väl nepotismen varit så tydlig som då? Herregud... Det var en skrämmande syn. Östeuropa håller verkligen ihop måste man säga. The Ark hamnade på en fiaskoartad 18:e plats. Inte att säga att de förtjänat vinna: men nog hade de förtjänat bättre. Liksom nästan varje västeuropeisk låt bortsett från England. Det var illa. Rätt vad det är så är den här tävlingen stendöd i väst. Sverige kanske blir det sista landet att inse det. Naiva dårar.

För övrigt har jag varit lite dålig. Jag har varit hemma tre dagar från jobbet förra veckan. Det vet jag inte om jag någonsin har varit, i streck alltså. Magkatarr, tror vi. Fruktansvärd smärta, totalt handlingsförlamande. Jag kunde inte jobba och röra mig ordentligt och beslöt att satsa på medicin och rekreation. Det har fungerat bra, för nu mår jag bättre, känner inte av symptomen alls nästan. Hoppas det håller i sig, ty den Toni jag vill vara är inte en krympling.

Denna vecka som kommer är en eftermiddagsvecka och jag hoppas uppdatera bloggen en hel del under den knappt tre dagar långa arbetsveckan. På torsdag åker jag till Uppsala. Ha det bra!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Visst är det så att det röstas på grannländerna i öst men det görs ju i väst också, speciellt här uppe. Och så ska vi inte glömma att både Finland & Grekland har vunnit de senaste åren så att tävlingen skulle dö ut i västeuropa tror jag inte alls. =)

8:26 AM  

Post a Comment

<< Home