Tuesday, May 01, 2007

Nytt bloggnamn + Sporten idag.

Som ni kan se om ni kikar har min blogg bytt namn. Hoppas det duger. Jag kände för ett litet byte. För övrigt har hela helgen mest handlat om slappande. Utgång i Karlstad på lördag följdes av latande på söndag, måndag, tisdag. Inte mycket vettigt har hänt. Men jag har kollat en del på snooker.

Å andra sidan har ju hockey-VM börjat. Det är inte så intressant än, känns det som. Jag kanske får återkomma i ämnet. Fotbollen har sin Champions League-semifinaler nu och rätt vad det är så gick mitt favoritlag Liverpool och vann över köpelaget Chelsea. Fan vad bra. Poetisk rättvisa i universum är den bästa sortens rättvisa. Kanske tar Liverpool en ny titel. Fan vad det skulle kännas bra.

Snooker-VM håller givetvis på, vi ska inte förglömma den viktigaste sporten. Såg lite halvhjärtat på O'Sullivan mot Higgins idag. Jag klarar inte av att se jobbiga matcher för mina favoriter. Higgins är en jobbig match, ändå kan jag inte låta bli att gilla honom. Men O'Sullivan borde nånstans ändå ta det. Sen såg jag väldigt mycket av Stevens match mot 2005 års världsmästare Murphy. Stevens var bättre från första stöt. Jag har aldrig gillat Shaun Murphy. Han känns osympatisk, hal som en ål. Men ändå hängde han med. Han stal frames. Men nånstans halvvägs var det slut. Stevens hade snookrat ut Murphy. All självförtroende hade försvunnit. Murphy klarade inte ens närspelet längre. Dessutom hade han förlorat defensivspelet. Stevens tog fem raka frame och är i en fin ledning med 11-5 inför imorgon. Jag tror Stevens kan se fram emot en tredje final. Och är det O'Sullivan han möter: en tredje raka finalförlust.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home