Wednesday, May 02, 2007

Och listan är äntligen avslutad.

Ja tack för mig och den här listan. Det har varit ett stort sömntagande problem att sortera alla artister. Jag har länge funderat på sjukskriva mig, men det har inte funnits utrymme.

Hoppas alla har känt sig nöjda med listan, och sett rättviseaspekten på den. Hoppas därtill att alla har upplevt någon liten överraskning, någon liten chock: nåt namn som känns överraskande. Det vore glädjande att få bidra med nånting innan man försvinner.

Fast under resans gång har jag blivit smärtsamt påmind om de som inte går in på listan, de som varit så sjukt nära att det varit skamligt. Jag måste bara nämna 25 artister till som har varit på gränsen att tillhöra denna förutnämnda skara av betydelsefulla svenska pop- och rockmusiker. Här nedan följer denna lista av de 25 som nästan kom in på listan, utan inbördes ordning:

* Bob Hund
* Broder Daniel
* Lisa Ekdahl
* Leila K
* Petter
* Ola Magnell
* Orup
* Magnus Uggla
* The Ark
* Mauro Scocco
* Louise Hoffsten
* Europe
* Lisa Nilsson
* Sahara Hotnights
* The Hives
* Tityo
* Peter Lemarc
* Eric Gadd
* Marie FRedriksson
* Christian Falk
* Loop Troop

0 Comments:

Post a Comment

<< Home