Saturday, May 26, 2007

Att jobba natt...

Jag har ju inte presenterat hur det gick för mig att jobba natt, inser jag. Nå då ska ni få höra:
Det sög faktiskt. Hårt.

Jag gick in första natten och hade glömt bort koden till porten och kom inte in. Stod och väntade på att några skulle komma ut. Provade ca 12312 olika fyrasiffrorskoder men inget var rätt. Tjugo minuter senare åkte någon ut och jag försökte få denne att stanna genom att tuta och vifta. Personen i fråga trodde tydligen jag var en stråtrövare och ställde sig på gasen och drog förbi. Så jag blev kvar väntande. Cirka en tre kvart senare fick jag komma in. Det var ingen höjdare där innanför heller.

Man blir sunkig av att jobba natt. Man gör massa konstiga saker man aldrig skulle göra under dagtid. Så mycket misstag har jag väl aldrig gjort på jobbet.... För att undvika framtida lidande beslöt vi oss att jobba in sista nattskiftet redan på dagen innan iom att det fattades några på eftermiddagslaget. Det var helt rätt beslut även om man är bra mör efter 14 timmars arbete. Det tror jag inte jag är så sugen på att göra om. Men blir det treskift så har jag nog inget val. Nåja. Vi får se...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home